Jeremias 2010/2011

Kategori: DDM-MBU

Af:David Højgaard

MBU starter til efteråret starter et nyt Jeremiaskursus

Formålet med kurset er at træne og udruste unge mennesker til at tjene og lede i deres hverdag og kirke. Vi vil give unge mennesker en reflekteret og sund tro, som kan styrke deres vilje og lyst til at møde mennesker i deres verden og sprede Guds rige, hvor de er.<br />Helt konkret så er vi ude efter unge mennesker med lederpotentiale i alderen 17-22 år, som har tid og mod på at bruge 5-6 weekender i det næste skoleår på at udvikle sig som kristne mennesker og ledere. Derudover vil forløbet indebære at man læser et par bøger, samt at man er tilknyttet en lokal mentor.<br />Holdet plejer at bestå af en 10-20 personer på tværs af landet samt ca. tre ledere, hvilket giver mulighed for at udvikle nogle fantastiske relationer og ressourcenetværk.<br />Jeremiaskurset er derfor både til glæde for deltagerne, men også for menighederne der sender dem af sted. Målgruppen er børneledere, teenage/ungdomsleder, spejderledere, lovsangsleder m.v., men det er ikke et krav, at deltageren er i gang med noget konkret arbejde, da kurset også gerne skulle inspirere til at tænke nye tanker og starte nye projekter.<br />Hvis du kender en i målgruppen, så ville det være en helt vild god ide, at sende dem på Jeremiaskurset. Det er dig som præst/formand/leder der melder deltagerne til efter du har spurgt og aftalt det med deltageren.<br />Prisen for kurset er 2000 kr. og vi anbefaler kraftigt at menighederne betaler halvdelen af dette beløb samt evt. transportudgifter. Lad det være en investering i unge mennesker og deres evner og kapacitet i fremtiden.<br />S.U. senest d. 8. august til anders(at)juulnielsen.com eller på 61144584.<br />Vi glæder os til at høre fra dig.<br />Kærlig Hilsen<br />Anders Juul Nielsen, Ida Vinther, Andreas Lindholm