Fælles Sommerstævne i 2012

Kategori: DDM-MBU

Af:Bo Lundgaard

Missionsforbundet og BaptistKirken holder fælles sommerstævne i 2012

Baptistkirken i Danmark og Det Danske Missionsforbund har besluttet at holde fælles sommerstævne i 2012 i Mariager. På sommerens konferencer gav de to kirkesamfund grønt lys for at prøve det af, og bagefter har de to kirkers og deres ungdomsforbunds ledelser prøvet at kortlægge udfordringerne ved at sammensmelte de to stævnekulturer. Her var man enige om, at fordelene synes væsentligt større end ulemperne og derved bliver det fælles stævne en realitet.

For nogle er det en drøm, som dermed bliver virkelighed: ”Vi bør ikke gøre alene, hvad vi med fordel kan gøre sammen med andre”, lyder det fra baptisterne. Missionsforbundet understreger, at ethvert tiltag, der kan fremme ”Guds børns enhed” er vigtigt. Foreløbig har man kun besluttet at holde fælles stævne i 2012, men allerede i april skal det evalueres, om man skal satse på stævner sammen i fremtiden.

Den sidste weekend i august trækker en større gruppe fra begge kirker i arbejdstøjet for at tale struktur og indhold i det fælles sommerstævne.