© 2018 Missionsforbundet | Borrevejlevej 26 | 4000 Roskilde |

Tlf. 40162131 | Konto nr.: 2374 0370110700 | MobilePay 67125 | CVR 66741710

Grønland

Ilulissat - byen ved isfjorden

Det Danske Missionsforbund fik Grønland i hjertet i starten af 80erne. 2 par rejste til Ilulissat, og startede et socialt arbejde op, i det som i mange år blev kendt som Qupaloraarsuuk klubben. Her kom der gennem mange år børn,teenager og unge, og som blev ledet af "teltmagere" og voluntører. I 1986 blev den første præstefamilie ansat. I løbet af 90erne voksede et arbejde frem for både børn, unge og voksne og der opstod behovet for en menighed på stedet. Indtil 2011 var der lønnede medarbejdere tilknyttet som ledere menigheden, men som nu ledes af lokale grønlændere, med støtte fra Missionsforbundets grønlandsudvalg.

Gennem flere perioder er der bygget  og udvidet kirkebygning, og i dag er der en dejlig "hus", hvor der er plads til både børneaktiviteter og voksenarbejdet har gode forhold, med stor rummelig kirkesal og cafe. Derudover er der privat bolig tilknyttet som udlejes til en familie der er en del af ledelsen.

Uummannaq - kendt som julemandens by

Siden 2015 har Missionsforbundet støttet en lille "husmenighed" i byen Uummannaq. Der opstod snart et behov for at få egen kirkebygning, da visionen opstod, om at vækkelsen ville starte i Nordgrønland. For indsamlede midler blev det muligt at køb og renovere et dejligt hus til kirkebygning, og i sommmeren 2017 rejste en flok håndværkere til byen, ogder er i dag en fantastisk dejlig kirkebygning, med muligheder for aktiviteter til både børn og voksne.

Selvom det er selvstændige menigheder som DDM støtter, så er der stadig et behov for at få hjælp til arbejdet, og derfor er der et stort ønske om at nogle fra andre steder i Grønland eller fra Danmark, vil bosætte sig i byerne, og støtte op om arbejdet. Der er behov for både unge og seniorer.

Fra grønlandsudvalget vil vi gerne både formidle kontakt og informere om muligheder for at rejse til Grønland.

GIV EN GAVE!

Grønlandsudvalget