Rollemodel i en buddhistisk kultur

Fredens Stemme får anerkendelse som rollemodel i moralske og etiske spørgsmål - i et buddhistisk land!

Kan et kristent mediecenter få en officiel anerkendelse som vejviser i moralske og etiske spørgsmål i et buddhistisk land? - Det ser sådan ud!

En organisation, der hedder Foundation for Thai Society, og som har eksisteret i mere end 30 år, spiller en vigtig rolle i Thailand for at fremme og forbedre moralen i landet. De støtter dem, der gør noget godt for samfundet og nationen. Dets fundats er buddhistisk. Deres komité søger hvert år efter modelpersoner og modelorganisationer, der passer til dens mål: At fremme moral, skabe et godt og stærkt samfund, udvikle mennesker og fremme en god byudvikling.

Dr. Jariya og Fredens Stemme teamet

Fredens Stemme får prisen

De finder, at Fredens Stemme udfører et godt arbejde etisk og åndeligt med forskellige aktiviteter og projekter. Dr Jariya, leder af Fredens Stemme, fortæller: På baggrund af det brev, de sendte til mig, kan jeg forstå, at de har fulgt vores aktiviteter og projekter i lang tid, og at komiteen er blevet enig om at give os prisen den 5. marts 2021 i Bangkok på Air Force auditorium.

Dette er Gud!

Jeg er nu i færd med at skrive informationer om Fredens Stemmes profil og andre oplysninger, som de har anmodet om for en officiel godkendelse, fortæller Jariya. Dette er Guds virke. Tak til ham!

Bed om, at Gud vil give mig vejledning og visdom til at udføre et godt papirarbejde, som skal forelægges dem.

Mange tak for jeres trofaste støtte i bøn og økonomisk. Må fred fra Kristus være med jer alle. “For hans værk er vi, skabte i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i”. (Ef 2,10)

Stor, stor tak

I Thailand er mulighederne for at forkynde evangeliet stadig gode, og vi oplever, at vi i disse år har en gylden anledning. Den vil vi bruge med alle vores evner og med alle de midler, der bliver betroet os

Nual og hendes yngste barn

Det er en kunst at forkynde evangeliet om Gud som far og Jesus som en frelser, der dør på et kors i en buddhistisk kultur. Det kræver indlevelsesevne og kulturforståelse. Men med Dr. Jariya som leder for Fredens Stemme er mediecenterets programmedarbejdere godt hjulpet.

Hver dag skaber de nye programmer, der lægges op på centerets hjemmeside, for så derefter at blive taget ned af de radiostationer, som har en aftale med Fredens Stemme. Dem er der omkring 150 af – og potentielt dækker de mellem 30 og 40 millioner lyttere.

En af de nye medarbejdere hedder Nual, en enlig mor med tre børn. Vi er glade for at kunne sende penge til Nuals udgifter i forbindelse med skolepenge, skoleuniformer med mere. Vi har også lovet at støtte Nual, så hun kan få sit mindste barn passet, når hun arbejder på Fredens Stemme.

Tak

Derfor, stor tak for de gaver, der regelmæssigt sættes ind på vores konto til arbejdet på Fredens Stemme. Gaver kan gives via en menighed, eller direkte til DDM’s konto eller ved brug af Mobilepay: 14 54 32